Posted by: peribadirasulullah | Ogos 21, 2012

Daging umat Islam Burma dijadikan makanan


Respon

  1. zalim sungguh…Allah berikan makanan yang cukup tapi masih nak makan daging sesama manusia…

  2. nauzubillah,semoga org itu dimasukkan kedalam syurga.

  3. neraka jahanam menanti kalian ..

  4. Assalamualaikum..i’m pretty sure u posted this to let everyone know that the Rohingyans are suffering. But this is a very old picture, it has been shared ages ago…u can’t pick any random picture and just write “Daging umat Islam Burma dijadikan makanan” !!!

    I ain’t being sceptical, but..u know what I mean.

    • jika tuan tahu gmbr itu sbnrny gmbr siapa n d mana, mgapa tuan tdk cuba utk mmbetulkanny d sini.

    • How old is the picture? The undeniable fact is the Myanmar regime and Myanmar terrorists have been terrorizing, raping, torturing and massacring innocent and defenseless Rohingya people since the establishment of the brutal and ruthless Myanmar military junta, that relies heavily on Burmese nationalism and Theravada Buddhism, oppresses and denies the rights of minorities like the Rohingya, Chinese people like the Kokang people, and Panthay (Chinese Muslims). According to Amnesty International, the Muslim Rohingya people have continued to suffer from human rights violations under the Burmese junta since 1978, and many have fled to neighboring Bangladesh as a result. On June 28, 2012, 650 Rohingyas have been killed, 1,200 are missing, and more than 80,000 have been displaced.[

  5. Pada 28 June, 2012, 650 orang Islam telah dibunuh oleh Regim Myanmar dan pengganas Myanmar. 1,200 orang Myanmar hilang( kemungkinan besar telah dibunuh oleh orang kafir Myanmar) dan 80 000 orang Rohingnya kehilangan rumah dan harta benda. Sami-sami Buddha Myanmar juga telah menghalang bantuan kemanusiaan daripada sampai ke tangan orang Islam Rohingnya. According to Amnesty International, the Muslim Rohingya people have continued to suffer from human rights violations under the Burmese junta since 1978, and many have fled to neighboring Bangladesh as a result.

    Ya Allah Tuhan Yang Maha Berkuasa musnahkanlah kerajaan Myanmar dan pengganas-pengganas Myanmar yang sedang menyiksa dan membunuh orang Islam Rohingya yang tidak bersalah dan membakar rumah-rumah orang Islam dan merampas harta-benda orang Islam. Mari kita semua halau semua rakyat Myanmar kembali ke Myanmar dan semua negara Islam mesti memutuskan hubungan diplomatik dan perdagangan dengan Kerajaan Myanmar. Orang Islam Rohingya yang menjadi pelarian di negara Islam perlu diberi kewarganegaraan supaya mereka boleh menyara diri mereka sendiri dan kebajikan mereka terbela.

    Wahai orang-orang Islam, marilah kita semua membantu dan membela saudara kita orang Rohingya yang sedang ditindas, disiksa dan dibunuh oleh musuh-musuh Islam. Semoga Allah menolong dan melindungi kita dan orang Rohingya.


Tinggalkan komen

Kategori