Posted by: peribadirasulullah | September 3, 2009

3 CIRI KEBENARAN CINTA

AHLI HIKMAH BERKATA ,

Bahawa kebenaran cinta terdapat dalam tiga perkara :

  1. Akan memilih perkataan dari yang dicintai lebih dari perkataan orang lain. ( Kita akan mengutamakan Firman Allah SWT melebihi kata-kata manusia kecuali Sabda Rasulullah SAW).
  2. Akan memilih kedudukan bersama orang yang dicintai daripada duduk bersama dengan orang lain. ( Kita akan mencari peluang untuk bersama Allah SWT daripada bersahabat dengan musuh Allah SWT ).
  3. Akan memilih keredhaan  orang yang dicintai daripada memilih keredhaan orang lain. ( Kita akan sentiasa mencari keredhaan Allah melebihi keredhaan makhluk ).

Begitulah kebenaran dan keutamaan yang kita persembahkan kepada Allah sebagai bukti kita hanya akan mendahulukan Allah Azzawajal dalam semua aspek.


Respon

  1. tak berapa faham,sape2 boleh terangkan

    • Cuba lihat sekarang, saya dah cuba terangkan sedikit maksudnya. Terima kasih kerana sudi membaca blog saya.

  2. […] Sumber: peribadirasulullah.wordpress.com […]

    • SILA KUNJUNGI KAMI DALAM BLOG DIBAWAH
      https://muslimcambodiablog.wordpress.com/

    • السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

      Dengan Segala Hormatnya Dan Dengan Penuh Takzim Kami Ingin Menarik Perhatian Yang Dihormati Tan Sri / Dato’ Sri/ Dato’ Seri/ Dato’ Sri/Datuk Seri/ Datuk/Dato’/Tuan/Puan/ Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari Yang Dirahmati Allah SWT Sekalian,
      Bagi Menyempurnakan Syariat Ilahi Sempena Ibadah Qurban Tahun Ini.

      RAYUAN BAGI MELENGKAPKAN BAHAGIAN QURBAN YANG BELUM ADA PENYERTAAN 2017 DI SELATAN KEMBOJA.
      Dengan RM380 bersama niat yang penuh Ikhlas, Anda mendapat pahala yang tidak terhitung jumlahnya untuk anda dan semua ahli keluarga – In Sya Allah. Berkeyakinan dengan hadis Rasulullah SAW, Zaid bin Arqam R.A. meriwayatkan (maksudnya): “ Para sahabat Rasulullah bertanya: ‘Wahai Rasulullah! Apakah yang ada pada qurban itu? ’Rasulullah menjawab : ‘Ia adalah sunnah bapa kamu Ibrahim’. Mereka berkata: ‘Apa yang akan kami perolehi darinya wahai Rasulullah?’ Rasulullah menjawab: ‘Bagi setiap titik darah satu kebajikan’. Mereka berkata: ‘Bagaimana pula dengan bulu wahai Rasulullah?’ Rasulullah menjawab: ‘Bagi setiap helai bulu satu kebajikan.’” (Hadith riwayat Ibnu Majah)
      Jom sertai program Qurban anjuran kami Ihya Assunnah Solution 2017. Sila masukkan RM 380 ( 1Bahagian) ke akaun Maybank 553131011505 dan hantarkan salinan slip bank in tersebut melalui WhatsApp ke no tel 0199576237 (Ustaz Amin) atau email kepada ihyaassunnah68@gmail.com untuk direkod maklumat. Marilah membina kehidupan yang selesa dan abadi di Akhirat nanti, In Sya Allah.
      TARIKH TUTUP PENYERTAAN ADALAH 24 OGOS 2017.

      Kunjungi Kami Di laman Ini:
      KENALI KAMI

      Pengenalan & Aktiviti Ihya Assunnah Solution


      MISI BANTUAN RAMADHAN 2017

      Misi Bantuan Ramadhan Ke Kemboja 2017


      QURBAN 2016

      Program Qurban 2016 Ihya Assunnah Solution


      WAQAF AL-QURAN DALAM BAHASA KHMER

      Perlaksanaan Program Waqaf Al-Quran Dalam Bahasa Khmer/Kemboja


      WAQAF TELEKUNG SOLAT

      Program Wakaf Telekung Untuk fakir miskin


      Warga Islam Kemboja mati disebabkan kurang zat dalam pemakanan

      Ikan Ajaib Yang Menyelamat Warga Kemboja


      INFO TERKINI QURBAN 2017

      TERKINI PROGRAM JOM QURBAN DI SELATAN KEMBOJA 2017

      Jutaan terima kasih diatas sumbangan dan sokongan yang berterusan dari Insan-Insan Mulia dari Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia, In Sya Allah sumbangan anda akan kami sempurnakan di hari yang mulia di Hari Raya Aidil Adha melalui wakil Mahsiswa dan Mahasiswi Universiti Fatoni, para imam, para pendakwah dan para ustaz yang telah menabur jasa di bumi Kemboja- In Sya Allah.


Tinggalkan komen

Kategori