Posted by: peribadirasulullah | Februari 2, 2016

3 Ciri Kemanisan Iman

3 c

 

email kami :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

 

Posted by: peribadirasulullah | Februari 1, 2016

Terapi Al-Quran boleh mengembalikan penglihatan

Buta selama 34 tahun sembuh.png

SUBHANALLAH… Ibu Ini Buta Selama 34 Tahun Kini Sembuh 100% Selepas Terapi Surah Al-Quran

Sesungguhnya Allah Azza wa Jalla itu Maha Besar.. Maha Penyembuh. Dalam firmannya, “Hai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat sebagai penolongmu, Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar”. (Al Baqarah: 153).

Dalam satu peristiwa di Indonesia, Allah SWT telah menunjukan kekuasaan-Nya terhadap hamba-Nya. Dengan terapi surah Al-Quran, seorang ibu yang buta selama 34 tahun akhirnya boleh melihat kembali di usia 64 tahun. Dia mengalami buta saat akad nikahnya.

Ibu yang kini sudah berusia 64 tahun itu, memang bersemangat sekali untuk menghadiri terapi ruqyah yang diadakan oleh sebuah persatuan perubatan Indonesia.

Anaknya yang sentiasa menemani ibunya, membisikan kepada ustaz Perdana Ahmad ketika membuka workshop. Ia meminta tolong agar meruqyah ibunya tercinta secara langsung.

Terapi tersebut dimulai dengan menyentuh kepala dan membacakan surah al Hasyr ayat 21 sebanyak 2 kali dan ditiupkan ke wajahnya. Setelah itu, Ustaz membimbing ibu tua itu untuk berdoa didalam hati memohon terus kepada Allah SWT agar Alllah membukakan penglihatannya secara sempurna agar boleh membaca al Quran.

Kemudian, pak ustad membaca surah al Mulk. Di ayat ke 10 si ibu mulai kelihatan lemah dan akhirnya terbaring. Lalu, Ustaz menutup mata si ibu dengan tangan kanannya dan membaca hingga ayat ke 11. Setelah itu, Ustaz meniup wajahnya.

“Ada halilintar..” Ibu berkata, ada cahaya halilintar dimatanya.

Lalu ia membuka matanya sambil menangis menatap wajah anaknya. Ustaz terus membimbingnya dengan doa agar Allah SWT menyempurnakan penglihatannya. Si ibu mulai menahan sebak saat boleh melihat wajah anaknya yang telah setia menemaninya untuk berubat.

Penyakit katarak dan kebutaan yang dialami ibu tua ini sudah disembuhkan 100 percent oleh Allah hanya dalam waktu sekejap saja. Sungguh besar kekuasaan Allah SWT.

SUBHANALLAH… Ibu Ini Buta Selama 34 Tahun Kini Sembuh 100% Selepas Terapi Surah Al-Quran

Bantulah kami di Kemboja dan yakinlah dengan Janji dan Pertolongan Allah SWT:

email kami :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

 

Posted by: peribadirasulullah | Februari 1, 2016

Cium Isteri Di Khalayak Ramai Bukan Budaya Islam

Cium Selepas Akad Nikah.png

MENCIUM ISTERI DI KHALAYAK RAMAI

Cium dahi selepas akad nikah di masjid atau dikhalayak ramai..Macam satu dari agenda akad nikah.

Boleh atau tidak?

Pertama sekali kita rujuk ialah sunnah nabi, nabi tak pernah buat begini. Nabi pernah cium pipi isteri ketika dalam rumah dan terlihat oleh sahabat, itu cerita dalam rumah. Cerita bercium lepas akad ni ada pengaruh kristian. Pengaruh ini ditiru oleh artis maka mereka yang bersunnahkan artis ,terus menirunya macam banyak hal lain lagi seperti bersanding, tunjuk anak dalam perut, tunjuk perut boroi mengandung dll.

Jika sekedar bersalam,tunduk mencium tangan itu,biasalah. Jika akad dalam masjid, lagilah kena dijaga adab dalam masjid. Tentulah bercium itu tidak sesuai walaupun halal kerana dikhalayak dan dirumah Allah. Jangan kerana ianya halal, suatu hari nanti orang buat lebih banyak perkara halal suami isteri dirumah Allah. Dalam hubungan suami isteti ada perkara kena disembunyikan dari khalayak. Setakat berpegang tangan, bersalaman itu cukuplah, yang lain tak payah nak tunjuk kat orang.

Ada juga yang kata tok imam tak larang pun. Ada imam yang berfikir tak mahu rosakkan majlis orang, tak mahu jatuhkan maruah orang nak tegur dikhalayak ramai. Tapi dia membenci dalam hati. Nak kahwin,kahwinlah,tak payah nak menunjuk,nak berlebih dari apa yang nabi buat. Kerana berbuat dosa semasa akad, bimbang keberkatan perkahwinan pun hilang. Seronok tak menentu hingga kerobek dalam perut isteri tunjuk seluruh dunia, kerja Allah yang sedang membentuk anaknya dalam perut adalah ibarat memdedah rahsia Allah yang disembunyi dalam perut dan belum dilahirkan. Apa kata kalau Allah tidak sempurnakan anak itu kerana ibubapanya keterlaluan seronok, kerana Allah Maha Kuasa Menentu apa saja. Biarlah Allah melaksanakan anugerahnya tanpa dijaja. Sepatutnya gambaran dalam petut hanya untuk alasan perubatan.

Seperkara lagi, jika akad di masjid,pengantin mesti berpakaian yang sesuai dengan masjid, bukan pakaian pengantin yang macam duyung, lepas tu solat berimam pula dengan pakaian itu. Menampakkan susuk tubuh itu juga aurat walau tertutup, sebab itu orang guna telekung untuk menghilang susuk tubuh di masjid. Bahkan sepatutnya diluar masjid pun sedemikian. Lepas akad nikah, bawa juruphoto pi ambik gambar dalam hutan, dalam bendang,dalam kebun,pamer seluruh dunia, peluk sana sini berbagai gaya,buat muka manja,untuk apa? Nak tunjuk pada dunia, pada kawan,fikir banyak kali, adakah boleh isteri ditunjuk sedemikian rupa. Ini bukan budaya Islam, ini budaya orang lain yang bercanggah dengan Islam.

Perkara pergaulan suami isteri diluar rumah dan dikhalayak patut dibataskan dengan rasa malu, jangan seronok tak menentu, nak tayang bini puteh gebu. Naik motor berpeluk tu ok, kerana takut jatuh, tapi ambik gambar dok peluk sana sini dan tunjuk seluruh dunia tu buat dosa saja. Lebih teruk gambar bini yang kelabu hitam, orang kg saya kata sam-sam diedit bagi puteh pang, putih seputihnya, itu sudah tertakluk kepada riak dan menunjuk. Isteri dan apa yang ada padanya adalah rahsia utk suami, suami yang mengizin ditayang beroleh dosa dan bersifat dayus. Menayang kecantikan rupa tubuh badan tidak termasuk dalam amalan iman. Ingatlah,perkahwinan adalah gerbang hidup, jika ia dicemar dengan dosa, seluruh hidup terheret sama. Berkahwin memang seronok, jagalah batas agama.

ABD GHANI HARON

Cium Isteri Di Khalayak Ramai… Ini Bukan Budaya Islam..!

 

Posted by: peribadirasulullah | Februari 1, 2016

Izzuddin Al Qassam berjaya membina kereta kebal

Izzuddin Al Qassam kembali membuat kejutan. Pada peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowongan bawah tanah, Ahad (31/1/2016), sayap militer Hamas itu meluncurkan tank pertama produksi Gaza.

Peluncuran tank itu dihelat secara terbuka dengan dihadiri ribuan warga dan disiarkan oleh Aqsa TV, lansir media Turki Yeni Akit.

Dalam peluncuran, tampak sedikitnya tiga pasukan Izzuddin Al Qassam naik di atas tank tersebut. Sedangkan di sekitar tank, tampak puluhan pasukan Izzudin Al Qassam yang juga mengenakan topeng agar wajahnya tidak dikenali.

Peluncuran tank produksi Hamas itu membuat Israel tercengang. Time of Israel belum bisa mempercayai bahwa tank tersebut adalah produksi Hamas. Media Israel itu menyebut “tank yang mirip tank Israel” ketika memuat foto peluncuran tersebut.

Selain meluncurkan tank, dalam peringatan syahidnya 7 warga Gaza di terowongan bawah tanah yang dihancurkan Israel itu, Izzuddin Al Qassam juga mengancam Israel bahwa mereka memiliki tawanan tentara Israel untuk ditukar dengan tahanan Palestina sebagaimana pernah dilakukan pada Gilad Shalit beberapa tahun silam. [Ibnu K/Bersamadakwah]

http://bersamadakwah.net/hamas-produksi-tank-israel-tercengang/

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Jom berniaga dan berbakti di Kemboja

Norizan Salleh's photo.

Ustaz Muhammad Tahir ( seorang pendakwah ) dan isteri bersama ahli perniagaan dari Singapore bertolak ke Kemboja untuk projek penambakan tebing sungai Mekong, milik isteri Perdana Menteri Kemboja.

Projek penambakan tersebut sedang dalam perbincangan dan lain-lain projek yang masih terbuka luas untuk ahli perniagaan Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia.

Projek-projek yang masih terbuka luas untuk kontraktor daripada Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia adalah :

1-Pembinaan lebuh raya sejauh 350 KM yang mendapat peruntukan penuh daripada kerajaan Jepun terbuka luas untuk kontraktor daripada Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia.

2- Perniagaan mengimport beras yang berkualiti tinggi daripada Kemboja juga terbuka luas untuk ahli perniagaan  daripada Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia.

3-Ladang Mempelam seluar 45 hektar yang boleh mengeluarkan hasil sedia dijual kepada ahli perniagaan dari Malaysia,Singapore,Brunei dan Indonesia.

4-Tanah milik orang Islam yang amat memerlukan kewangan sedia dijual dengan harga yang amat murah kepada ahli perniagaan Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia. Bagi membantu warga muslim amatlah baik sekiranya para pelabur adalah dari kalangan usahwan muslim. Kini para pelabur dari luar Kemboja adalah daripada negara-negara eropah, amerika,China,vietnam dan lain-lain negara asian.

Sila hubungi segera Ustaz Muhammad Tahir untuk maklumat lebih lanjut di Talian :

013-743 2060 atau emailkan ke alamat berikut :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

 

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Perjalanan kita selepas alam dunia

m 8

m 7

m 6

m 5

d 1

Dengan kerjasama :

LOGO IHYA ASSUNNAH 2

 

 

 

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

 

 

 

 

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Penyesalan Ahli Syurga

Renungan HATI's photo.

Renungan HATI's photo.

 Renungan HATI's photo.

Renungan HATI's photo.

Renungan HATI's photo.

BERITA GEMBIRA , TAWARAN TERISTIMEWA ALLAH SWT UNTUK ANDA …

 PAKAIAN, MINUMAN DAN MAKANAN SYURGA  UNTUK KITA NIKMATI.

Rasulullah SAW tidak bernah berbohong dan janji Allah SWT sentiasa benar, renungilah hadis-hadis yang kami rakamkan dalam risalah ini.

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

Tuan Sri/Puan Sri, Dato’ Sri/Datin Sri, Dato’/Datin, /Prof. Dr./Tuan/Puan,
Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari

Kepada Sesiapa Yang Berkenaan

Tuan/Puan,

Merujuk kepada perkara di atas, dengan rendah hati saya Ustaz Amin bin Mohamed  (Pengerusi  Ihya Assunnah Solution – Malaysia ) sahabat karib kepada Ustaz Mohd Amin bin Ismail  (Mudir Pondok An-Nuur Kampot,Kemboja) memohon jasa baik pihak puan untuk membantu memberikan sumbangan dana. Sumbangan ini adalah demi membantu meringankan beban dan tanggungan kami untuk membiayai pembelian keperluan asas para pelajar terutama beras, bil eletrik dansebagainya.

DENGAN CARA ANDA MENDERMA UNTUK MEMBELI BERAS BAGI MEMBERI MAKAN KEPADA PARA HAFIZ YANG SENTIASA BASAH BIBIR MEREKA DENGAN KALIMAH SUCI AL-QURAN, SEOLAH-OLAH ANDA TELAH MENEMPAH SEBUAH HIDANGAN UNTUK KELUARGA  ANDA DI SYURGA NANTI.

SETIAP BIJI BERAS YANG ANDA LABURKAN UNTUK MEREKA YAKINLAH IANYA AMAT BERNILAI DISISI MEREKA DAN BEGITU JUGA NILAINYA DI SISI ALLAH SWT – SEMOGA ALLAH SWT MENGGANJARI SEDEKAH  ANDA DENGAN GANDAAN DAN REZEKI YANG TIDAK BOLEH DI NILAI OLEH MANUSIA ,  AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Sabda Nabi SAW…

☛Daripada Abu Said al-Khudri r.a, dari Nabi S.A.W,
Baginda telah bersabda yang maksudnya:

”Mana-mana orang mukmin yang memberi makan kepada seorang mukmin semasa ia lapar, nescaya Allah memberi makan kepadanya pada hari kiamat dari buah-buahan Syurga dan mana-mana orang mukmin yang memberi minum kepada seorang mukmin semasa ia dahaga, nescaya Allah memberi minum kepadanya pada hari kiamat dari minuman syurga yang tersimpan dengan sebaik-baiknya dan mana-mana orang mukmin yang memberi pakai kepada seorang mukmin semasa ia memerlukan pakaian, nescaya Allah memberi pakaian kepadanya dari pakaian syurga.”
(At-Tirmidzi)

 

☛Dalil al-Quran:
Bandingan (sedekah) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya. (surah Al-Baqarah, 2: 261)

Orang-orang yang menafkahkan hartanya di malam dan di siang hari secara tersembunyi dan terang-terangan, maka mereka mendapat pahala di sisi Tuhannya. Tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati. (Quran surah Al-Baqarah, 2: 274)

Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum sampai ajal maut seseorang dari kamu, ( kalau tidak ) maka ia ( pada saat itu ) akan merayu dengan berkata : Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya jika Engkau lambatkan kedatangan ajalku sekejap lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang yang soleh. (Al-Munafiquun: 10)

Dari Amru bin Auf RA katanya Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya sedekah seseorang Islam itu memanjangkan umur dan mencegah daripada mati dalam keadaan teruk dan Allah SWT pula menghapuskan dengan sedekah itu sikap sombong, takbur dan membanggakan diri (dari pemberiannya). (Hadith Riwayat Bukhari)

 

Kami sebagai sahabat kepada ustaz Mohd Amin bin Ismail, Mudir Pondok An-Nuur amat bersimpati dengan nasib para pelajar Pondok An-Nur Kampot Kemboja yang amat dhaif sehingga ustaz Mohd Amin bin Ismail merayu dan memohon bantuan beras untuk saraan hidup para hafiz. Namun disebabkan saya juga insan biasa tidak mampu menunaikan permintaan ustaz Mohd Amin keseorangan. Kepada mereka yang baik hati dan berhajat untuk membantu ustaz Amin bin Ismail boleh hubungi +855 87638 544 atau salurkan bantuan anda ke dalam akaun ☛ 160 02 002534 (Kemboja).

Pihak Pentadbir Pondok An-Nuur Kampot, Kemboja amat memerlukan sumbangan dan derma bagi menyiapkan pembinaan masjid dan keperluan pelajar terutama sumbangan beras sebanyak USD250 untuk membeli 500 kg.beras setiap bulan. Kini pihak pentadbir terpaksa berhutang dengan pihak pembekal kerana tiada sumbangan daripada mana-mana pihak. Saya sebagai seorang sahabat sedia membantu menyampaikan amanah anda melalui Pertubuhan Ihya Assunnah

( Akaun Maybank  553131011505 – Malaysia ) atau hubungi 019-9576237 untuk keterangan lanjut.

Semoga Allah SWT mempermudahkan urusan Ustaz Mohd Amin dalam mentadbir Pondok An-Nuur ,Kampot , Cawangan Kemboja,

Amin Ya Rabbal Alamin.

Setiap sumbangan anda terlebih dahulu kami ucapkan jutaan terima kasih dan bagi memudahkan niat ikhlas anda semasa menghulurkan sumbangan, sila emailkan kepada kami maklumat sumbangan anda atau sebarang cadangan serta komen.

email kami :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

In Sya Allah, Kami tidak akan lupa berdoa kepada Allah SWT segala kebaikan untuk para penderma, kepada semua umat Islam Syria, Iraq dan Mesir serta lain-lain negara umat Islam yang dizalimi. Kami di bumi Kemboja tidak mustahil menerima nasib yang sama di suatu hari nanti (nauzubillah min zalik), oleh itu kami mengambil kesempatan di atas nikmat keamanan yang ada untuk cuba bangun membina syiar Allah SWT dengan cara yang berhikmah agar tidak menyentuh budaya tempatan golongan belum Islam agar tidak sinar cahaya Ilahi di bumi Kemboja tidak akan padam.

Peperangan yang berlaku di dunia Islam kini adalah pasaran dan tawaran  terbuka Allah SWT untuk menguji orang-orang mukmin yang benar-benar mencari pahala untuk bekalan Syurgawi.

Hanya mereka yang benar-benar cintakan Allah SWT dan Rasulullah SAW sahaja yang sanggup membantu umat Islam yang sedang dikepung dan fitnah oleh media milik mereka yang merancang untuk memadam agama Allah SWT secara terancang.

Umat Islam dihalang dan ditipu oleh media  agar umat Islam tidak  membantu sesama mereka . Marilah kita berusaha dan mengadu kepada Allah SWT agar kita  diberi hidayah dan semangat untuk membantu agama Allah SWT. Jauhilah fitnah dajjal yang menyesatkan dunia Islam dan umat Islam.

Salam Persaudaraan Islam dari kami untuk semua dengan lafaz suci

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

و جزاكم الله خير الجزاء فى الدنيا والآخرة على مساهمتكم  لرفع كلمة الله فى كمبوديا خاصة وفى كل مام عامة

… أمين يا رب العالمين.

Sekian, Wassalam dan jutaan terima kasih.

 

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Sabar adalah keindahan

Renungan HATI's photo.

 

Sila kunjungi :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Allah SWT memberi kebaikan kepada semua

Renungan HATI's photo.

Renungan HATI's photo.

Sila kunjungi :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

Posted by: peribadirasulullah | Januari 30, 2016

Gunalah nikmat Allah SWT untuk di Jalan Allah SWT

 

Renungan HATI's photo.

Bicara Hati Lukisan Jiwa's photo.

Sila kunjungi :

☛  ihyaassunnah68@gmail.com

https://www.facebook.com/IHYA-Assunnah-1184250164973202/?ref=aymt_homepage_panel

« Newer Posts - Older Posts »

Kategori