Posted by: peribadirasulullah | Mac 3, 2016

Jom sembang.

Tuan Sri/Puan Sri, Dato’ Sri/Datin Sri, Dato’/Datin, /Prof. Dr./Tuan/Puan,
Muslimin/Muslimat, Saudara/Saudari
Dengan rendah hati saya Ustaz Amin bin Mohamed, Pengerusi Ihya Assunnah Solution – Malaysia dan Ustaz Sulaiman Bin Hassan (Pengurus Kompleks Al-Husaini, Kampot, Kemboja dan juga Jemaah Lembaga Pengarah Ihya Assunnah Solution memohon jasa baik semua pihak untuk membantu meringankan bebanan kami dalam mengurus dan memberi elaun kepada 250 ustaz dan guru diseluruh Kemboja. Kami juga bertanggungjawab membiayai pembelian keperluan asas kepada para pelajar terutama beras, bil eletrik dansebagainya.
‘Bandingan (pahala) orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tangkai dan tiap-tiap tangkai ini mendapat seratus biji. Dan Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiny dan Allah Maha Kuasa (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui.’
(Surah Al Baqarah : Ayat 261)
‘Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang yang beriman akan diri dan harta benda mereka dengan bahawa mereka akan beroleh Syurga disebabkan mereka berjihad pada jalan Allah.’
(Surah At Taubah : Ayat 111)
‘Apabila mati anak Adam terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu : sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakannya.’
(Hadis Riwayat Muslim)
‘Para ahli fiqh dan ulama berpendapat wakaf adalah satu-satunya ibadah yang berbentuk amalan jariah yang menjanjikan ganjaran pahala yang berkekalan dan mengalir kepada pewakaf sehingga ke hari akhirat selagi harta tersebut kekal dan dimanfaatkan.’
Kami amat mengalu-alukan sumbangan wakaf/derma tuan/puan kepada Madrasah Al-Husaini,Kampot, Kemboja.

Segala sumbangan tuan/puan dalam bentuk wakaf, derma dan zakat dapat dibuat secara online atau bank in ke dalam akaun Maybank 553131011505

Sila layari laman dibawah untuk melihat aktiviti kami:
☛https://peribadirasulullah.wordpress.com/2014/09/26/kompleks-madrasah-al-husaini-kampotcambodia/
Aktiviti kami sebelum penubuhan Ihya Assunnah Solution
☛https://peribadirasulullah.wordpress.com/2015/07/06/maahad-tahfiz-an-nur-kampot-kemboja/
https://peribadirasulullah.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCDI9U6D_VK8A42ZVh1kvviA
https://www.facebook.com/salleh.faiz.5
https://www.facebook.com/muslimkemboja.melayuchampa

Ruby Speech Therapy

Biasanya lepas ambil anak balik tadika atau sekolah, ibubapa akan tanya, “Tadi belajar apa kat sekolah? Seronok tak sekolah hari ni? Cikgu ajar apa?”

Kalau anak yang ramah tamah, jawapannya boleh sampai tahap tak larat nak layan. Segala yang berlaku di sekolah dia nak cerita. Ibubapa hanya perlu respon, “Oo…, iye? ooo….macam tu..”. Kemudian anak terus lagi cerita dengan cerita dia.

Tapi bagi anak yang susah bercakap, ibubapa tanya, dia angguk geleng saja. Jawab pun sepatah saja. Lebih risau, dia ulang balik soalan yang kita dah tanya. Ada pula yang skripnya, “Tak tau.” Apa-apa saja soalan yang ditanya, semua jawapannya, “Tak tau.”

Ini yang merunsingkan fikiran ibubapa yang ada anak masalah bercakap.

Lama kelamaan, ibubapa tak tanya dah soalan, sebab dah tau dah yang anak memang tak boleh menjawab soalan. Maka, hanya dengar radio kereta sajalah sepanjang perjalan pulang.

Apabila kereta berhenti di traffic light, ibubapa pun tengok smartphone masing-masing…

View original post 343 more words


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: