Posted by: peribadirasulullah | Jun 10, 2010

Tapak Sejarah di israeil yang didakwa oleh yahudi sebagai rumah Nabi Isa a.s.

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/house3_ap.jpg

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/jesus_house.jpg?w=263&h=205

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/house8_getty.jpg

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/house4_ap.jpg

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/house2_ap.jpg

http://mechristian.files.wordpress.com/2009/12/house6_getty.jpg

Gambar di atas adalah usaha yahudi mencari kediaman Nabi Isa a.s.

أعلنت هيئة الآثار في إسرائيل يوم الإثنين أنه عثر على بقايا منزل يرجع إلى عهد المسيح في الناصرة وهو الاكتشاف الأول من نوعه في المكان الذي نشأ فيه المسيح ،

وعلى الرغم أن علماء الآثار لم يشيروا إلى وجود أي صلة مباشرة بين هذا المنزل في الناصرة وبين المسيح ، إلا أن ياردينا ألكسندر التي أدارت عمليات الحفر ترجح أن يسوع المسيح بكل تأكيد كان يعرف هذا المنزل ومن يسكن فيه ، بينما يعتقد المسيحيون أن المنزل الذي عاشت فيه العذراء مريم في طفولتها كان كهفا توجد فوقه الآن كنيسة البشارة.

وقالت ياردينا الكسندر التي أدارت عمليات الحفر قرب الكنيسة إنه تم الكشف عن جدران المنزل الذي يرجع إلى القرن الأول والذي يتألف من غرفتين وفناء.  ثم اكدت الكسندر في بيان صدر عن هيئة الآثار: “هذا الاكتشاف له أهمية قصوى لأنه يكشف للمرة الأولى منزلا من قرية الناصرة اليهودية.” ، وقالت: “المبنى الذي عثرنا عليه صغير ومتواضع ومن المرجح بشدة انه كان نموذجا لاماكن المعيشة في الناصرة في تلك الفترة.” ، ثم أضافت: “حتى الآن عثر على عدد من المقابر التي ترجع إلى عصر المسيح في الناصرة غير انه لم يتم اكتشاف بقايا أماكن معيشة تنسب إلى تلك الفترة.”

ووصفت الكسندر الناصرة وهي الآن من أكبر المدن العربية ويبلغ عدد سكانها نحو 65 ألف نسمة بأنها كانت “قرية صغير” في زمن المسيح.

في الصور أدناه الأب جاكوب إكرام يتفحص الموقع ، بجانب علماء الأثار وأعمال التنقيب

Walau apa pun usaha yahudi untuk mendekati Nabi Isa a.s.  namun tidak semesti dia membunuh umat Islam sebagai tanda menyebarkan agama yahudi, sepatutnya  mereka beriman dengan Nabi Muhammad dan sama-sama memakmurkan bumi Allah SWT.


Responses

  1. Nabi mana yang terhebat;
    Yesus atau Muhammad…?

    Yesus diangkat ke surga berada disisi Allah di surga, sedangkan nabi Muhammad terkubur dalam siksaan kuburan karena memang nabi palsu Allah biarkan dia dalam siksaan kuburan.

    Jadi yang terhebat adalah Isa anak Maryam Isa Almasih…ini fakta dalam kehidupan Isa Alamsaih jalan yang lurus.

    • Nabi Muhammad SAW yang paling hebat kerana tidak diseksa oleh umatnya, sedangkan Nabi Isa A.S. diselamatkan oleh Allah SWT kerana datuk nenek anda memang suka membunuh semua utusan Allah SWT. Nabi Muhammad SAW juga hebat apabila Nabi Isa A.S. turun semula ke dunia ini, lalu memuji serta melaksanakan Sunnah Rasulullah SAW.

    • Kalau anda beriman dan patuh dengan arahan Nabi Isa, maka sudah sepatutnya anda beriman keoada Nabi MUhammad saw, kerana Nabi Isa meminta supaya anda beriman kepada Nabi akhir zaman.

    • yang diangkat kelangit bukan Yesus tapi nabi Isa AS..2 karater berbeza mengikut kepercayaan Islam dan kristien..bagi saya dua-dua tidak hebat hanya manusia biasa..hanya ALLAH SWT YANG MAHA HEBAT PERKASA…bukti seseorang itu hebat atau tidak bukan dinilai dari Yesus disisi Allah di dalam surga..satu fahaman yang cetek…Allah SWT tidak berada disurga…apa guna surga bagi Allah sedangkan surga adalah makluk yang Dia ciptakan..Allah SWT tidak bertempat tapi yang pasti Allah SWT dan rasulallah sentiasa di hatiku selama-lamanya…Rasulallah memang ditanam ditanah sebab baginda ingin memperlihatkan kita semua bahawa dia adalah manusia biasa macam kamu nanti jika mati akan ditanam ditanah bukannya ditanam dilangit dan juga agar manusia tidak akan SESAT menganggapnya sebagai TUHAN jika baginda diangkat kelangit tetapi hanay rasul yang diutus menyampaikan Agama yang benar disisi ALLAH SWT

      • Maaf jika saya silap. Para nabi dan rasul adalah manusia pilihan Allah swt, maka mereka tidak sama seperti kita, lalu mereka bukan sama seperti kita. Ada hikmah mengapa Allah tidak pilih malaikat jadi nabi atau pun rasul. Nabi dan Rasul Allah pilih dari kalangan manusia tapi tidak sama seperti saya,anda dan kita-kita semua..

  2. saya setuju dengan pendapat peribadirasulullah.

  3. semua Nabi ALLAH swt adalah manusia2 pilihan yang terhebat di zaman mereka masing2 tetapi Nabi Muhammad adalah yang yang teragung sebagai Nabi yang akhir di utuskan oleh ALLAH swt kepada manusia sejagat.. perbanyakanlah selawat kepada Nabi Muhammad swa junjungan kita yang begitu mengasihi kita sehinggah ke akhir hayat..

    Maha suci ALLAH swt dengan segala kebesaranya dan kekuasaanya yang maha agung yang menurunkan Islam agama suci melalui utusan mulia manusia terbaik dan terunggul bernama Muhammad saw…

  4. dari mulai Nabi Adam sampe sekara orang yang paling berpengaruh di dunia Adalah Nabi Muhammad saw berada di urutan pertama, surpey ini di lakukan oleh non muslim . Jadi jelaslah tidak ada keraguan buat kita bahwa NabI Muhammad saw lah manusia pilihan untuk seluruh Alam ini.

  5. memang agama yahudi dan kristian ini sama kan kecuali dgn negara amerika kristian israel yahudi berkerjasama membantu membunuh dunia islam

  6. BREAKING NEWS,

    Teedengar cerita dongeng dari padang pasir bangsa Arab tentang kenaik Muhammad pernah naik kesurga, tetapi setelah turun dari surga Muhammad diracuni di Khaybar…tidak sempat lagi naik kesurga kedua kalinya….kaki telah terikat dalam siksaan kuburan…dan sekarang dagingnya telah membusuk dimakan cajing tanah…….Kasihan nasib nabi muslim sedunia sudah membusuk dikuburan. Umat sedang 5x sehari berdoa syalawat nabinya…semoga Yesus bukahkan pintu surga bagi Muhammad dan pengikutnya.

    • cerita dongeng…. jangan percaya cerita dongeng,cari kebenaran.

    • apa yang kamu percaya? isa itu nabi atau anak tuhan yangmu yang dongeng..sesungguhnya kaum kristian ditipu bulat 2 oleh paulus…yang menciptakan agama kristian berlandaskan benci kepada Nabi Isa dan mengikut falsafah yunani..kalau betul kamu kata hanya krisitan sahaja yang boleh masuk syurga maka lebih baik kamu mati sekarang dan masuk syurga kamu…
      ini ialah pegangan agama yahudi yang juga bencikan kamu…

      Di bawah pula isi antara surah-surah boleh kita katakana isi kandungan kitab Talmud dan juga kitab-kitab suci lain yang mereka jadikan panduan.

      “Hanya orang-orang Yahudi yang manusia, sedangkan orang-orang non Yahudi bukanlah manusia, melainkan binatang.” (Kerithuth 6b hal.78, Jebhammoth 61a)

      “Orang-orang non-Yahudi diciptakan sebagai budak untuk melayani orang-orang Yahudi.” (Midrasch Talpioth 225)

      “Angka kelahiran orang-orang non-Yahudi harus ditekan sekecil mungkin.” (Zohar II, 4b)

      “Orang-orang non-Yahudi harus dijauhi, bahkan lebih daripada babi yang sakit.” (Orach Chaiim 57, 6a)

      “Tuhan (Yahweh) tidak pernah marah kepada orang-orang Yahudi, melainkan hanya (marah) kepada orang-orang non-Yahudi.” (Talmud IV/8/4a)

      “Di mana saja mereka (orang-orang Yahudi) datang, mereka akan menjadi pangeran raja-raja.” (Sanhedrin 104a)

      “Terhadap seorang non Yahudi tidak menjadikan orang Yahudi berzina. Bisa terkena hukuman bagi orang Yahudi hanya bila berzina dengan Yahudi lainnya, yaitu isteri seorang Yahudi. Isteri non-Yahudi tidak termasuk.” (Talmud IV/4/52b)

      “Tidak ada isteri bagi non-Yahudi, mereka sesungguhnya bukan isterinya.” (Talmud IV/4/81 dan 82ab)

      “Orang-orang Yahudi harus selalu berusaha untuk menipudaya orang-orang non Yahudi.” (Zohar I, 168a)

      “Jika dua orang Yahudi menipu orang non-Yahudi, mereka harus membahagi keuntungannya.” (Choschen Ham 183, 7)

      “Tetaplah terus berjual beli dengan orang-orang non-Yahudi, jika mereka harus membayar uang untuk itu.” (Abhodah Zarah 2a T)

      “Tanah orang non-Yahudi, kepunyaan orang Yahudi yang pertama kali menggunakannya.” (Babba Bathra 54b)

      “Setiap orang Yahudi boleh menggunakan kebohongan dan sumpah palsu untuk membawa seorang non-Yahudi kepada kejatuhan.” (Babha Kama 113a)

      “Kepemilikan orang non-Yahudi seperti padang pasir yang tidak dimiliki; dan semua orang (setiap Yahudi) yang merampasnya, berarti telah memilikinya.” (Talmud IV/3/54b)

      “Orang Yahudi boleh mengeksploitasi kesalahan orang non-Yahudi dan menipunya.” (Talmud IV/1/113b)

      “Orang Yahudi boleh mempraktikkan riba terhadap orang non-Yahudi.” (Talmud IV/2/70b)

      “Ketika Messiah (Raja Yahudi Terakhir atau Ratu Adil) datang, semuanya akan menjadi budak-budak orang-orang Yahudi.” (Erubin 43b)

  7. alo mr…..nama pun cerita dongeng iaitu cerita yg direka oleh “manusia” seperti anda…

  8. apa pasal lah bangang sgt si nunusaku ni.. skang xde cerita byk,ko tnggu je time ko mampos,usahkan cacing mkn daging ko yg busuk tu,tanah pon xnk terima ko lah jahanam..bangkai punya org..dh la tuhan ko dibuat sndr,dijadikan patung..lepas tu ko sembah plak.. knape ko x dijadikan babi je,bleh aku tembak ko..ko org indonesia kn? patutlah negara ko huru hara sebab terlalu byk kemungkaran yg korang lakukan..tepuk dada tny selera..insaflah

  9. saudaraku.. bahas lah dgn sebaik baik kata…akal kita membimbing kita…bkn dari hati yg dibisik iblis..lalu ke bibir..maka dari bibir lah ke sifat…kata2 kita kepribadian kita..maka berdoa lah..agar kaum ini (kafir) dapat hidayah kelak..nabi kita pernah membimbing kaum kafir dgn sempurna layanan dan kamu tau akan kisah nya..dan..biarlah dia lihat semua dlm entri saudara kita ni…semoga mendapat hidayah kelak..Dengan izin Allah SWT.

    …harap saudara jgn pertikaikan hukum Allah SWT…saya mintk maaf..sy sygkan shbt2 sy..

    En.Nunusaku..kesemua jawapan sahih ada d akhirat kelak..akan tetapi..pintu taubat telah tertutup pabila terbit nya mentari di sebelah barat…percaya lah akan panduan Al-Quran..buanglah rasa dendam..keluarlah dari ke kufuran dn kegelapan terus menerus dari yg tidak sahih..jangan biarkan dajjal menguasai kamu kelak..binasalah kamu..

    Allah Maha mengampun..
    lagi maha penyayang…

  10. Just click the link to sharing all of u… kindly Mr.nunusaku well listen to this conversation, may you be blessed…. TQ

    • Ya Allah, betapa besarnya ujian kepada anak-anak Nabi Adam apabila syaitan berjaya mendapat keizinan Mu dalam menyesatkan manusia sehingga sanggup mencaci Zhat Mu Yang Maha Suci seperti pengirim komen ini. Benarlah janji Mu kepada manusia yang beriman, hanya mereka sahaja yang mampu menangkis godaan syaitan.

  11. Salam Mr.Nunusaku, kindly type “Ahmed Deedat” di youtube dan buka hati dan dengar. Banyak pendebat kristian & yahudi berdebat dengannya dan ditepis dengan sgt mudah olehnya dengan fakta2 yg sahih. Dia sangat pakar dan bible dan al-quran. Sesungguhnya saya sgt musykil dengan bible kamu yg mempunyai banyak versi dan sering berubah2 isinya mengikut citarasa pemimpin yang terdahulu (King James,King John etc) sedangkan Al-Quran nur karim tidak pernah berubah sedikit pun serta terisi banyak mukjizat dan tidak mungkin dapat difikirkan manusia sezaman sewaktu turunnya wahyu. Mcm mana ayat dari tuhan boleh ada kurang sikit ada lebih sikit dan ada tokok tambah? Dan sila cari ayat dalam bible bilamana Jesus mengatakan “I am Jesus, thy god, worship me!” sedangkan di dalam Al-Quran tidak putus-putus keluar ayat sebegitu rupa. Kalau betul Jesus ialah tuhan kenapa tak keluar satu pun ayat tersebut? kalau ada satu pun, kenapa hanya satu sedangkan dia “tuhan”? Adakah itu sifat rendah diri yg akan mengelirukan seluruh “umatnya” hingga akhir zaman? Tak perlu goyangkan iman kami dengan ayat2 yg tak masuk akal itu. Sedikit pun iman kami tak goyang bahkan bertambah tebal 🙂 Sila jawab dkt FAKTA dan bukan EMOSI. I love nabi Isa alaihissalam, he a prophet. not GOD.

    Saya ingin berkongsi sedikit. Di Malaysia ini, org muda banyak masuk Kristian berlandaskan wang pertolongan dari gereja dan maksiat semata-mata kerana tiada garisan dan penegasan yg kukuh mengenai seks bebas di dalam bible dan bg mereka sangat senang menghapuskan dosa iaitu dengan derma dan confession berbanding dengan islam yg hanya kepastian bagi semua umatnya ialah neraka. Tapi atas kejahilan mereka yg tidak kenal diri dan tuhannya dan tidak memahami bahawa Allah itu MAHA pengasih dan MAHA pengampun mereka hanyut begitu shj. Setakat hari ini, terdapat hampir 300 ribu permohonan utk menukar ic dari islam kepada kristian. nauzubillah hi min dzalika. Semoga kita tidak termasuk dalam golongan laknatullah dan dipelihara oleh Allah s.w.t dari sebarang bentuk godaan dan hasutan syaitan serta orang kafir.

  12. DUHAI MUKMININ SEKELIAN, JANGAN LAH BERDEBAT DENGAN ORANG YANG ‘MATI” KELAK IA MERUGIKAN KITA. KITA UMMAT MUHMMAD AMAT BERTUAH MENJADIKAN NABI MUHAMMAD SEBAGAI PEGANGANKITA. KERANA ALLAH SWT TELAH BERFIRMAN YANG BERMAKSUD ” ‘KAMU (WAHAI UMMAT MUHAMMAD) ADALAH SEBAIK-BAIK UMMAT YANG DILAHIRKAN BAGI FAEDAH UMMAT MANUSIA KERANA KAMU MENYURUH MANUSIA BERBUAT SEGALA PERKARA YANG BAIK DANMELARANG DARIPADA SEGALA PERKARA YANG MUNGKAR (BURUK DANKEJI) SERTA KAMU PULA BERIMAN KEPADA ALLAH SWT.
    DAN
    “DAN MEREKA YANG ENGKAR BERGEMBIRA DENGAN KEHIDUPAN DUNIA, SEDANGKAN KEHIDUPAN DUNIA ITU TIDAK LAIN, HANYALAH KESENANGAN YANG KECIL DAN TIDAK KEKAL, BERBANDING KESENANGAN AKHIRAT (AR-RA’DU:26)
    DAN RENUNGKAN AYAT INI YANG BERMAKSUD:
    “SESIUNGGUHNYA ENGKAU TIDAK BERKUASA MEMBERI HIDAYAH PETUNJUK KEPADA SESIAPA YANGENGKAU KASIHI SUPAYA DIA MENERIMA ISLAM, TETAPI ALLAH JUALAH YANG BERKUASA MEMBERI HIDAYAH PETUNJUK KEPADA SESIAPA YANG DIKEHENDAKINYA'”

    jadi dengan ini biarkan lah kalau mereka nak caci ke – kita dah buat apa yang patut, kita berserahlah pada Allah, dan kita serahlah urusan mereka itu kepada Allah swt, mereka sememangnya lah telah ditakdirkanuntuk dijadikan kayu api bahan pembakar dineraka kelak. Itulah nasib orang-orang yang menolak Islam dna menghina Islam serta menganiayakan ummat Islam. Azab teramat azab sedangmenanti mereka. Dunia ni tak lama je lagi. kejap lagi Imam Mahdi akan datang tahulah nasib mereka, lepas tu Nabi Isa akan datang , Nabi Isa sendiri yang akan membunuh mereka yang engkar SEMUANYA – dimana mereka nak lari. Nabi Isa pun tak mengaku yangmereka tu pengikutnya, perasan je. segala dalil-dalil yang mereka kemukakan tu semuanya dibikin oleh ahli pemesong mereka jua, demi nak mengembangkan kefahaman mereka yang telah “diketahui tersalah faham menyatakan Isa anak Tuhan” jadi mereka terpakasalah mengadakan tambahan tokok tambah dan menukar makna atau mengurangkan apa-apa fakta bagi menjadikan ia nya penarik – daya penarik. heheheheh – nasib nasib mereka lah. mereka sebenarnya buta. danmereka akan jadi buta sebuta-butanya diakhirat kelak, danjadi bahan bakar.

    • Subahanallah.. Anda tidak tkut wahai orng kafir?.. Sesungguhny azab اللّهُ sangat pedih,, mana ada tuhan pencipta jagat raya beserta isi’a di lahirkan di kandang kambing,sungguh hina’a nian..kasihan, gimna mau nyiptain bumi bserta isi’a kalo dia aj wujud’a manusia n di lahirkan oleh manusia pula.. Berart sblum dia alam ini ÜϑåƗƚ ada lbih dlu… Heeiii mkir donk pke otak,,, astagfirullahalazimmm.. ݪ اللّهُ berilah mereka azab yg bgtu pedih krn sudah menghina agama islam, yg jlas2 agama suci.. Bukan brt apa yg gak bs d lihat įŤů gak ɑ̣̇ðä, buktinya angin tdak bs d lihat namun bs d rasakan kedahsyatan’a.. Bgtu juga اللّهُ S.W.T ,,,

      • بِسْــــــــــــــــــــــمِ اَللّهِ ارَّحْمَنِ ارَّحِي
        ݪ اللّهُ ..ampunilah kami muslimin walmuminat,,kami takut akn kkuasaan’Mu y rabb..jadiknlah kami manusia yg slu taat dan slu bersyukur atas nikmat’Mu,jauhkanlh kami dr api neraka jahanam..ampunilah dosa2 kami y اللّهُ ,, amin

  13. Ya Allah! Berilah kami hidayah serta petunjukMu jalan yang benar setelah kami beriman kepadaMu tetapkanlah iman kami hingga akhirat. Ameeen.

    Semuga kita semua hidup harmoni.


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: