Posted by: peribadirasulullah | Mei 21, 2010

Arab saudi memberi 2 buah pulau sebagai hadiah kepada israeil

https://i0.wp.com/www.arrahmah.com/images/stories/10/tiran-island.jpg

Inilah Pulau Tiran dan Safir yang telah didiami oleh yahudi

Rahsia ini telah disimpan oleh kerajaan arab saudi sejak tahun 1967.  Tiran dan Safir, merupakan dua pulau kembar milik Arab Saudi yang hanya memiliki keluasan seluas 113 Km.

Kedua-duanya sangat stratigek kerana berada di muara  Teluk Aqaba, Dua buah pulau tersebut adalah terletak di laluan amat penting  ke pelabuhan di selatan Israel harus melalui  Laut Merah.  israel membina  pusat kawalan  di kedua pulau tersebut.

Pemerintah arab saudi hanya berdiam diri apabila israeil mengawal perairan tersebut dengan alasan kedua buah pulau tersebut amatlah kecil. Sedangkan  dengan  wujudnya yahudi di pulau tersebut, yahudi telah dapat mengawal keseluruhan  Teluk Aqaba.


Responses

  1. Assalamualaikum, Saya orang baru WordPress. Bagaimana nak add Kategori ini. Terima Kasih

    • وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      saya juga tidak pandai tetapi diantara blog yang telah add dengan blog saya adalah:
      1-http://ntvirus.wordpress.com/2010/05/13/antara-ajal-dan-rezeki/
      2-http://azymechanical.blogspot.com/2010/04/tutup-aurat-boleh-mengelak-kanser-kulit.html
      3-http://alyahya.blogspot.com/2010/05/kanak-kanak-yang-dapat-melihat-malaikat.html
      Cuba anda tanya mereka, saya pun tidak begitu arif. saya memohon ribuan kemaafan kerana tidak begitu arif dalam bidang komputer. saya hanya belajar secara formal sahaja.
      Salam Ukhuwah Islamiah daripada saya
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

  2. Assalamualaikum, Saya amat menghargai di atas kesungguhan Saudara berusaha memberikan jawapan. Blog Sudara amat menarik dengan sumber maklumat berasaskan Islam. Teruskan usaha Saudara ke arah jalan yang diredhai Allah. Terima Kasih.

    • وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته …
      Segala puji, saya serahkan kepada Allah sekalian Alam , semoga Allah SWT menjadikan hati dan niat saya hanya Ikhlas kepadaNya. Marilah bersama kita memakmurkan dunia ini dengan Kalimah Allah SWT dan Sabda Rasul Junjungan, Yakinlah Allah SWT tidak akan lupa mengira segala usaha kita. Dia Yang sentiasa Hidup dan Tidak pernah tidur demi mengasihi hambanya yang tidak putus-putus melakukan amal soleh.. Yakinlah dengan Janji dan Cinta Allah kepada orang-orang Mukmin dan Soleh.
      Salam Ukhuwah Islamiah daripada saya.
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

  3. macam mana nak tulis dalam bahasa arab?

    • agak rumit sikit untuk tulis dalam bahasa arab.

  4. alhmdullillah………….subahan,allah……….smoga kk peribadirasulullah……sllu dlm perlindungan dn dlm ridha allah swt ..amien………


Tinggalkan Jawapan

Kategori

