Posted by: peribadirasulullah | Oktober 1, 2011

7 Amalan memberi cahaya di dalam kubur

http://farm3.static.flickr.com/2499/3704022143_cc2bdb83a7.jpg

1- Ikhlas dalam beribadat kepada Allah SWT.

2- Berbakti kepada kedua orang tua.

3- Berhubung Silatul Rahim.

4- Tidak mensia-siakan umur untuk melakukan maksiat terhadap Allah SWT.

5- Tidak menuruti kehendak hawa nafsu.

6- Bersungguh-sungguh dalam taat  kepada Allah SWT.

7- Memperbanyakkan zikir kepada Allah SWT.

Kitab Mutiara Kebijaksanaan Dalam Islam. M/S : 132.


Responses

  1. Assalamualaikum Ustaz,
    Saya nak minta pencerahan tentang wang yg disimpan utk menunaikan Haji.
    Sekarang saya sedang berusaha mengurangkan hutang2 riba yang saya ada.InsyaAllah saya boleh menyelesaikan hutang2 yg nilainya sedikit dgn usaha yg sedang jalankan sekarang.Namun utk hutangnya banyak seperti loan rumah dan kereta,tak mungkin saya boleh selesaikan dgn waktu yg singkat.Adakah saya patut menyimpan wang utk membayar hutang2 itu daripada menyimpan wang utk menunaikan haji?Utk pengetahuan Ustaz setiap bulan saya peruntukkan sedikit simpanan utk menunaikan haji walhal pada masa ini saya masih ada hutang2 berasaskan riba.minta pandangan ustaz.


Tinggalkan Jawapan

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,410 other followers

