Posted by: peribadirasulullah | Februari 19, 2010

Gambar Tuhan Muncul Di Tiang Gereja Mengikut Aqidah kristian

كنيسه مارجرجس ببرما محافظه الغربيه
اول كنيسه بنيت باسم مارجرجس في مصر
وذكرت في السنكسار

معجزة أول كنيسة لمارجرجس فى مصر
منظر للكنيسه من الداخل

Lihatlah gambar tuhan yang muncul ditiang gereja di mesir… betapa karutnya agama kristian. Semoga dengan gambar ini kita bertambah yakin dengan Keesaan Allah SWT Yang Maha Suci dari menyerupai semua makhluk yang baru.
صوره العذرا مطبوعه علي العمود ركزوو اوي
معجزة أول كنيسة لمارجرجس فى مصر
صوره العذراء مطبوعه علي العمود بكامل هيئتها
معجزة أول كنيسة لمارجرجس فى مصر

ودي صوره المسيح مطبوعه علي العمود نفس الصوره الي تحت


Responses

  1. islam..christian..! bagisaya itu tak’penting semuanya..apayang penting adalah hati nurani kita”.ke’ikhlasan kpada semua saudara yng hidup dalam bumi ini..tuhan tidak melihat engkau siapa,tapi tuhan melihat hati dan pemikiran mu dan bukan nya agama mu,,
    agama tk’akan dapat menolong kita dalam dosa yang kita lakukan,,ramai yang mengatakan kesucian dalam agama.tetpi adakah itu sudacukup untuk memperkenal kan diri di’hadapan tuhan,semuanya itu tidak cukup untuk berdepan dihadapan tuhan.seperti apa yang berlaku di zaman nabi dahulu,sesiapa yang percaya akan tuhan.akan dibunuh,seperti apa yang ber laku di mesir,pada zaman nabi musa,kita semua dah tau apa yang telah tuhan lakukan di negeri mesir itu,tuhan menghukum mesir melalui nabi nya musa..! saya tiada banyak komen tentang kejadian yang akulihat di gambar itu,,cuma apa yang aku katakan,,,,jika orang malempar mu dengan batu,balas lah dengan roti,supaya tuhan mengenal mu…jika orang itu menampar mu disebelah kiri..bagilah sebelah kanan mu untuk ditampar…dan jangan membalas kerana tuhan melihat’mu…jika engkau dipitnah oleh saudara mu.”berdoa lah untuk dia supaya tuhan mempertaubatkan dia,,,perkara sebeginilah yang akan menyelemat mu’dan memperkenalkan mu dihadapan allah tuhan yang maha kuasa..,dan bukan nya agama mu,,,( amen )……….

  2. tanpa kami sedari selama ini begini kamu membina sebuah blog untuk memburukan agama kristian…saya ingat kita adalah sahabat rupanya anda adalah duri dalam daging. tidakkah kamu tahu bahawa bangsa mu dan agama mu lagi ketinggalan dari kiafir yang bijak. kami membina semua kegunaan semua umat manusia. hampir semuanya teknologi yang kafir bina ditiru kamu.contohnya: spekar masjid bukankah kaum kafir yang bina…kalau tak ada speaker tak berkumandang lah azan, kamu ada hati pulak nak menghina kami.baik kamu masuk kristian lagipun doa kamu bukanya dikmkbulkan pun…. tengok sahaja palestin dijajah oleh israel selama 4o tahun lebih….bukankah setiap hari mereka berdoa agar negara mereka bebas dari dijajah oleh israel..kenapa tidak di makbulkan doa mereka……

    • Ribuan Maaf, Firaun dan Qorun hidup mewah tetapi ianya dicipta untuk bertahta di dalam neraka. Ilmu dan kepandaian yang dimiliki oleh orang kafir adalah dalam bentuk ISTIDRAJ, bermaksud Allah SWT menunaikan hajat dan kepintaran orang yang tidak percaya kepada Allah SWT adalah menambah kekufuran mereka kepada Allah SWT. Manusia sebegini adalah seburuk-buruk nasib ciptaan Allah SWT, lain-lain contoh kejadian yang Allah SWT hinakan adalah batu bata yang digunakan untuk membina berhala. walaupun ianya hanya batu tetapi akan menjadi hina dan pembakar api neraka kerana manusia menggunakannya untuk pembinaan berhala. Sebaliknya batu dan kayu yang digunakan untuk pembinaan masjid pasti akan berada didalam Syurga dan akan bertukar menjadi emas didalam Syurga nanti, sebagaimana Allah SWT telah berjanji kepada mereka yang membina masjid didunia dengan Ikhlas, Allah SWT akan membina sebuah Mahligai untuknya di dalam Syurga nanti.
      Bersyukurnya kita kepada Allah SWT kerana umat manusia di anugerahi agama Islam dan Rasulullah SAW sebagai penyelamat umat manusia.
      Amin Ya Rabbal Alamin.

      • asalamualaikom.alhamduliilah maklumbalas enta berkesan dan ilmiah.mareka yg x fhm islam di sbbkan minda di stearotaipkan.agama keturunan dan berhujah mengikut aqal yg kawal nafsu.bukan blandaskan sirah dan alquran. pd agama selain islam .. cuba anda teliti dan rujuk kitab masing masing .dan ruangkan masa untuk melihat dgn ilmiah diolog antara zakkir nail dgn dr cambell.atau pun antara pendakwah husien deedat .buat apa buang masa berhujjah tampa rujukan dan beremosianal……..seorg pembeli dan pemakan durian akan bercerita tentang lazat nya rasa durian.tahukah pembeli dan pemakan.buah durian sejenih sj ke…..ada lagi jenih yg paling dan tersgt baik keenakan nya dan di akui orang ramai.tapi kita dgn megah nak rasa itu juga….itu kiasan pd yg beragama 1.agama keturunan 2 mencari agama yg terbaik untuk di anuti.lengkap dgn peraturan dan undang undang.pada ana ISLAM ……….AGAMA TERBAIK.

    • dilarang keras umat islam menghina agama,bangsa atau budaya org lain. Tapi islam menyuruh umatnya menjwb dgn baik & berhikmah kalau agama islam di hina/diganggu atau sebagainya.Islam juga menyuruh sentiasa berbuat baik pd org lain tanpa mengira bangsa/agama apa. Menghina org lain/agama lain amat2 dilarang keras oleh agama islam. Ini adalah ajaran islam sebenar yg dibawa oleh junjungan mulia Nabi Muhammad saw , krn ALLAH melantik baginda utk mengajar agama islam ini.

  3. assalamualaikum, hentikan lah perbalahan ini…tiada gunanya bertengkar..
    ok??

  4. peter;
    kmi tiada setitik pun mo menghina tetpi agama siapa yg membuat keributan di dunia ini memg dri segi keperyaan kmu tetapi kmi tiada mengikuti agama kmu tentg speker tuuu apasl pulk klo tiada speker kmi pun bole azan tiada sipa yg bole meghalangnya….. kesabaran mereka berdoa pada ALLAH S.W.T ada di dlm hati kesabaran mereka itu la membawa mereka pergi menemui kebhagiaan di ahirat kelak
    kmu lihat la agama kmu…. kmu berdoa pernh di makbulkn tetapi sebenrnya yang memakbulkn itu
    hanya satu tuhan bukan 3 tuhan tiada tuhan yang leian kan ALLAH S.W.T kerna ALLAH mempunyai sifat yang pengasih kepada seluruh manusia di dunia yang tidak bernilai ini
    dan nabi isa a.s yg kalian sangka tuhan itu adalah nabi sedangkn kitab injil pun ada berkata sebegitu
    suda terbukti yg injil telah di tukar

    • Ribuan Terima kasih atas perkongsian berdakwah di jalan Allah SWT, marilah kita sama-sama menghargai Hidayah Allah SWT yang telah memberi berbagai nikmat kepada kita semua. Nikmat ketenangan, nikmat bersyukur, nikmat beribadat, nikmat berhubung dengan Allah SWT dan banyak lagi nikmat yang tidak mampu kita menyebutnya. Bersama-samalah kita bersangka baik kepada Allah SWT yang tidak pernah menzalimi hambaNya walau sebesar zarah. Salam Ukhuwah Islamiah untuk semua.السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

      • Ada ga suatu agama atau manusia yang menjanjikan pasti masuk surga jgn mudah2 an. jika percaya dan patuh perintahnya???? saya pernah denger nabi Isa atau Yesus berkata Akulah jalan kebenaran dan hidup Tak seorangpun sampai kepada TUHAN yg disurga kl tdk melalui Aku. Apakah jalan sirotol mustakim ini yang di maksud jalan yg lurus ini yg di maksud TUHAN. di surat anisha jus 2: nabi isa akan datang sebagai hakim yg adil… maksudnya apa???

      • Apa yang Nabi Isa Alaihi Salam katakan memang benar. Nabi Isa Alaihi Salam telah menunjukkan kita Jalan Ke Sirat Mustaqim iaitu Jalan yang telah di lalui oleh Para Nabi-Nabi Alaihi Mussalam. Disini tidak bererti Hanya melalui Jalan Nabi Isa Alai Salam sahaja yang akan menemukan kita dengan Allah SWT, malah semua jalan Para Nabi Alaihi Mussalam bermula daripada Nabi Adam Alaihi Salam sehingga ke Nabi Muhammad SAW dan Nabi Isa Alaihi Salam yang akan turun daripada langit untuk melaksanakan Syariaat atau hukum-hukum Allah SWT yang telah disempurnakan pada zaman Nabi Muhammad SAW. Apa yang Nabi Isa Alaihi Salam tunjukkan adalah Jalan Sirat Mustaqim bukanlah bererti menyembah Nabi Isa Alaihi Salam tetapi adalah menyembah Allah SWT sebagaimana Nabi Isa Alaihi Salam menyembah Allah SWT. Jauh sekali membawa erti kepada penyembahan Nabi Isa Alaihi Salam. Kenapa kita mesti menyembah Nabi Isa Alaihi Salam dan menyembah Nabi Muhammad SAW, sedangkan Nabi Isa Alaihi Salam dan Nabi Muhammad SAW dengan jelas sekali menadah tangan memohon pertolongan daripada Allah SWT dalam setiap tindakan dakwa mereka. Sirat Mustaqim terlalu jelas di dalam Al-Quran dan di dalam lain-lain kitab yang diturunkan daripada langit melalui Malaikat Jibril.
        Semoga Allah SWT memberi hidayah kepada kita semua, semoga Allah SWT menetapkan Iman kita kepadaNya. Saya amat bimbang dengan penyembahan baru umat manusia sekarang, mereka menyembaj ideologi, sijil-sijil, harta, pangkat dan lain-lain kebendaan yang telah dihiasi oleh syaitan( juga hamba Allah SWT, yang Allah takdirkan sebagai pemimpin ke arah kejahatan). Walaupun benda yang saya sebutkan tadi memang tiada nilai di sisi Allah SWT tetapi segala-galanya telah di beri nilai oleh kerajaan-kerajaan ciptaan syaitan. Mereka yang solat dan berbakti kepada Allah SWT tidak diberi imbuhan setimpal dalam tugas mereka seharian, tetapi sebaliknya bagi mereka yang mendapat ijazah,master, Phd akan mendapat gaji dan upahan yang lumayan serta layak ditabal sebagai presiden. Begitulah cara syaitan menyesatkan manusia daripada Jalan Sirat Mustaqim di zaman sains dan kemajuan sekarang. Ya Allah lindungilah kami daripada Syirik Khafi( Syirik tersembunyi) yang menghancurkan segala ganjaran amal ibadat kami di sisi Mu. Amin Ya Rabbal Alamin.

  5. Di dalam surah al-kafirun Allah S.W.T. telah berfirman pada ayat yang terakhir “bagi kamu agama kamu dan bagiku agama ku.” di sini Allah berfirman kepada semua hambanya yang bernama manusia untuk tidak berbalah kerana agama masing-masing. untuk kamu agama kamu, gunalah agama kamu untuk kamu,dan jangan diajak aku untuk masuk ke dalam agama kamu, dan bagi aku agamaku, dan janganlah kamu mencampur-adukan dengan apa yang kamu sebut sebagai agama itu.. di harapkan agar semua dapat memahami apa yang disebutkan ini. Demi Allah yang lebih mengetahui..

  6. Kun celaka kau Allah s.w.t. Kun celaka kau muhammad s.a.w. Kun celaka kau Malaikat. Kun celaka kau kitab Kun celaka Para nabi kun celaka kau Isa a.s.

  7. katakan pada tuham mu adakah dia berani utk kun skrg?

  8. Keparat kau Allah s.w.t Keparat kau Muhammad s.a.w

  9. Who want to see Many Al-quran have been burned in video just give your e-mail to me.

  10. Katakanlah Allah “kun”

  11. Peribadi rasulullah busuk dan minda jahil.

    • mu memang orang gila…..tunggul lah bila malaikat datang nak cabut nyawa mu.nanti baru mu tahu siapa itu allah s.w.t. siapa itu muhammad dan apa itu alquran

  12. WOI! TK BAIK LAH KAU CKP MCM ITU MACAM KAU SORANG JE BAGUS ENTAH2 KAU ITU SESAT JUGA JAGAN NAK TIMBUL CARI PASAL DEKAT SINI KALAU NAK KOMEN KOME ITU ELOK2 LA SIKIT SUSAH PAYAH TAU ORANG BUAT MCM2 TAJUK! APALAH BODOH SGT!!!!!!!!!!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,614 other followers

%d bloggers like this: