Posted by: peribadirasulullah | Januari 23, 2010

Imam Di mesir Masuk Gereja dan Pakai Salib

عادل إمام يدخل الكنيسة ويلبس الصليب..!

Lihatlah keterbukaan agama di mesir  sehingga segala-galanya halal..

Semoga Allah memberi hidayat kepada rakyat mesir setelah mereka puas menderhakai Allah SWT disuatu hari nanti…. mesir adalah bumi para ambiya’ bukan bumi firaun dan syaitan…

نعلم أنه تحدث بعض المناوشات بين المسلمين والمسيحيين في مصر تصل في بعض
الأحيان إلى القتل .. ونعلم خطورة إثارة مثل هذه الفتنة على مصر .. وأن العقل والدين
يقول أنه يجب أن يكون هناك تعايش وإحترام متبادل بين الطرفين .. ولكن لايصل الأمر إلى
أن يرتدي مسلم الصليب … نعم يطلب التهدئة ويحث على الحكمة في التعامل ولكن يرتدي الصليب
أظن أن هذا الأمر غير مقبول إطلاقاً حتى وإن كان المقصد حسناً … إلا أن تكون الصورة ضمن فلم
يقوم عادل إمام بتمثيله فربما يكون الأمر مختلف ( لأن هناك من ذكر أن الصورة هي جزء من فلم جديد له )


Responses

  1. Ini pelakon terkenal Mesir yang bernama Imam Adil. dia bukan seorang imam lebih-lebih imam sembahyang di masjid…

  2. Ini pelakon terkenal Mesir yang bernama Imam Adil. Dia bukan seorang imam lebih-lebih lagi imam sembahyang di masjid…

    mereka ini berpeluk dengan perempuan macam pelakon kat Malaysia juga.

    • Memang dia seorang pelakon dan namanya imam serta tinggal di mesir tetapi dia tidak patut memakai salib

  3. org kristian di mesir, juga berpakaian seperti spt org islam..org kristian di sana juga bernama seperti nama org islam..
    org kristian disana juga mggunakan bible yg bertulis bahasa arab..org kristian disana juga anggap allah adalah tuhan mereka..

    adakah pelakon ini org islam?

    • Oleh yang demikian, orang Mukmin mesti menyertakan niat apabila beribadat kepada Allah SWT, Sesungguhnya Allah SWT Lebih Maha Mengetahui perlakuan hambaNya, dari segi luaran manusia dengan kepandaiannya mampu mengelirukan semua makhluk ciptaan Allah SWT tetapi tidak mampu menipu Al-Khaliq, yang mencipta semua perkara. Maka Allah SWT akan menilai Ketinggian Ketaqwaan dan Ketinggian Keikhlasan kepadaNya dalam membalas semua amalan makhlukNya. Ya Allah Ikhlaskanlah setiap amalanku, agar mendapat pahala dan syurga yang Engkau janjikan. Amin Ya Rabbal Alamin.

  4. jika benar….imam itu wajib dbunuh….kerna mmpermainkan agama…

  5. yang masih tak berjawab,,,,,,imam adil ni islam atau tak?…..ana pernah jgk tgok filem dia masa kt yemen,,,

  6. kalau boleh sama2 kita tapis dan teliti dahulu sebelum lekat pada pandangan kita,,,

    • T.Kasih atas teguran anta. sama-samalah kita perbetulkan apa yang silap. itulah kelemahan ana.

  7. tapi hairan juga. kenapa org2 melayu kat melaysia suka sgt pakai nama christian.mcm nama denial ka diana kevin,tristan, dan bnyk lg.itu kan haram juga.kenapa x pakai nama islam saja.kenapa x cantik ke…

    • Sebab pemilik media Malaysia sebenarnya telah terpengaruh dengan pengaruh tidak Islamic, walaupun pada zahirnya mereka masih mengaku Islam… contohnya, Semua media sekarang telah cuba membudayakan wanita agar tidak menutup aurat sehingga hukum menutup aurat tidak lagi dibincangkan. Sekarang membuka dan menutup aurat adalah perkara biasa. Betapa hebatnya tentera syaitan bertindak menghancurkan pahala-pahala umat Islam. Wallah Hua’lam.

  8. owh…bukankah agama kristian itu datang dari allah sendiri…tak ade salahnye pun…

    sedangkan kristian,yahudi dan agama hanif itu agama samawi…tak semu orang kristian yahudi jahat bukan? kena kamu tak kutuk USAMA BIN LADEN AYMAN AL-ZAWAHIRI FAHD MOHAMMED AHMED AL-QUSO

    HUSAYN MUHAMMAD AL-UMARI

    AHMED MOHAMMED HAMED ALI

    ANAS AL-LIBY

    WADOUD MUHAMMAD HAFIZ AL-TURKI

    AHMAD IBRAHIM AL-MUGHASSIL

    ABDUL RAHMAN YASIN

    JAMAL SAEED ABDUL RAHIM
    ini tak kamu asyik kutuk kristian je …….

    • Yang bertanya lebih arif dari yang kena tanya.

  9. huhu…
    tq atas segala perkongsian anda.

  10. salam semua..pada sape baek tu..nama pun bunyi baek tapi ayat tu tak baik sikit..memangla dulu kristian dan agama lain adalah samawi..tapi kalo dah kitab2 nabi2 dulu bawak diorang boleh tukar sesuka hati..x mustahil diorang boleh tukar dunia sesuka hati..kalo x Allah tak la cipta syurga dan neraka..yang masuk syurga adalah manusia yang berpegang dengan Al-Quran, tapi kita dok sokong depa yang tak mahu terima Islam buat apaa?? kita kna fikir motif diorang untuk menghancurkan Islam sekarang ni..x payah tengok pemimpin atasan, tengok je diri kita dan orang sekeliling pun dah cukup..ruangan ini amat bagus berkongsi komen..

    • W.Salam, jutaan Terima Kasih atas sokongan anda. Marilah kita sama-sama membuka ruang di dalam hati kita semua untuk menerima kritikan dan pembetulan daripada berbagai pihak. Kita sebagai manusia biasa tidak sunyi daripada dosa yang tidak disengajakan kerana kita tidak memiliki Sifat Maksum yang Allah SWT anugerahkan kepada Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul Junjungan.
      Janganlah kita meletakkan nafsu dan kepentingan diri atau kepentingan Jemaah melebihi kepentingan Allah SWT dan Rasulullah SAW semasa berhujjah. Sesungguhnya Hanya Allah SWT sahaja yang Maha Sempurna daripada segala cacat cela. Wallahhu A’lam.


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,425 other followers

%d bloggers like this: