Posted by: peribadirasulullah | April 15, 2014

Remaja Algeria berjaya hack website israeil menyebabkan kerugian 3 juta

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/p180x540/1535009_497057923739582_5911161329882365609_n.jpg?oh=f773ecdc1e940fe888310a165335fb15&oe=53C38EAE&__gda__=1407353217_0fde89ab0989ab02f6fe6ca5f7daa761

https://www.facebook.com/mohd.sairulhusna

Posted by: peribadirasulullah | April 15, 2014

Tanda Allah SWT tidak lagi menCintai kita

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/v/t1.0-9/p526x296/1779133_623778017709108_9012148001284379296_n.jpg?oh=a9b383ba39e2024ba5bc093453834ae0&oe=53D82A71&__gda__=1406175659_1492c535fcd2f01e3c543d8307778561

https://scontent-a-sin.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/1654268_630031647077520_4863300090256028000_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/mohd.sairulhusna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted by: peribadirasulullah | April 15, 2014

Apabila Agama Allah SWT lebih penting dari demokrasi

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/1175450_624497117637198_2119098610976302474_n.jpg

Muslim Care Malaysia Society’s Photos

 

 

 

 

 

Posted by: peribadirasulullah | April 14, 2014

Muslimah Amerika menampar paderi yang menghina Rasulullah SAW

http://images.alwatanvoice.com/news/large/9998454978.jpg

Terjemahan Google:

Cerita ini berlaku sebentar tadi di negeri Amerika Syarikat. Apabila ia mula mengancam saksi menghampiri dan beliau menghina Rasulullah keamanan Allah saw secara lisan di hadapan kelucahan sangat dia. Baca kandungan asal di rumah rendah http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/04/12/521548.html # ixzz2ysMLxTYe

 

حدثت هذه القصة قبل فترة في منطقة بولاية من الولايات الأمريكية. وكانت القصة بدأت عندما قام ذلك القس بالدعوة للنصرانية في المكان العام فأستوقف كلامه هذه الأخت المسلمة والتي أعلنت إسلامها قبل فترة من وقوع ذلك الحادث فبدأت توضح لعامة الناس ضلال النصرانية في قضية التثليث حتى إنها أحرجت ذلك القسيس إحرجا شديداً أمام الناس ولم يستطع الإجابة على اسألتها.

فبدأ بالتطاول عليها فلما أقتربت منه وكلمته سب رسول الله صلى الله عليه وسلم أمامها بألفاظ في غاية البذاءة. فلم تتحمل هذه المسلمة ذلك الموقف فجمعت كل قواها وضربت ذلك القس ربما (بالبوكس) بقوة وبسرعة خاطفة ولقد أطاحت الضربة بهذا القس أرضا رغم ضخامته وقوة بنيانه.

اقرأ المحتوى الاصلي على دنيا الوطن http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/04/12/521548.html#ixzz2ysMLxTYe

 

 

 

Posted by: peribadirasulullah | April 14, 2014

Hotel Landmark menderma sebahagian keuntungan kepada Palestin

http://images.alwatanvoice.com/news/large/9998455739.jpg

 

 

Terjemahan Google:

Telah memperuntukkan Landmark Hotel, bahagian pertama sokongan untuk bunga tadika Sekolah , yang menyediakan perkhidmatan kepada masyarakat Palestin dan sedang berusaha untuk menyatukan kasih sayang dan generasi manusia daripada kanak-kanak Palestin yang bercita-cita untuk dapat menghadapi keadaan yang teruk yang membesar dengan. Benefisiari kedua merupakan pergerakan masyarakat awam Palestin untuk memboikot Israel, penjualan dan sekatan (BDS ), yang berkempen untuk hak sejagat rakyat Palestin. <p>”>Menerangkan Cik Mary Nazzal – Bataineh , seorang peguam dalam bidang hak asasi manusia dan menyumbang kepada penubuhan ” Landmark ” , sokongan ini dengan berkata: “pergerakan boikot BDS adalah alat alat yang berkesan aman berjuang untuk kebebasan dan keadilan untuk semua rakyat Palestin , dan pemakaian undang-undang antarabangsa.”

Datang sumbangan Landmark Hotel untuk menyumbat sebahagian kecil daripada keperluan organisasi-organisasi ini supaya mereka dapat memainkan peranan mereka untuk menyokong perjuangan Palestin , oleh itu memerlukan Landmark Hotel ibukota Arab dan sektor swasta untuk melabur di Palestin untuk menyokong saudara-saudara kita di Palestin, dan memberikan segala bantuan kepada organisasi dan institusi-institusi masyarakat sivil yang melawan penjajahan Israel dan pemisahan Baca kandungan asal di rumah rendah http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/04/14/522697.html # ixzz2ysJ7JfVn

أعلنت شركة فنادق لاندمارك عن انتهاء اجراءات سحب حقوق الامتياز مع فندق سان جورج في القدس والتبرع بكافة أرباحها للمنظمات الداعمة للقضية الفلسطينية، كما اعلنت تمسكها بنهجها الساعي إلى الاستثمار في فلسطين فقط مع الجهات والشركات التي يتماثل توجهها وسياساتها للمبادئ التي يتبعها لاندمارك.

فقد خصصت فنادق لاندمارك الجزء الاول من الدعم لمدرسة روضة الزهور، التي تقدم خدماتها للمجتمع الفلسطيني وتعمل على ترسيخ المحبة والإنسانية بجيل من أطفال فلسطين الصاعدين ليتمكنوا من مجابهة الظروف القاسية الذي ينشأون بها. وقد علق المهندس أيسر البطاينة مؤسس فنادق لاندمارك قائلاً: “نحن ندعم القيم التي تؤمن بها هذه المدرسة بشدة فهي تقدم خدماتها لذوي الدخل المحدود في القدس الشرقية منذ عام 1952، كما انها لا تستقبل أي دعم من قبل سلطات الاحتلال الاسرائيلي”.

المستفيد الثاني هو حركة المجتمع المدني الفلسطيني لمقاطعة إسرائيل وسحب الاستثمارات منها وفرض العقوبات عليها (BDS)، التي تناضل من أجل الحقوق الشاملة للشعب الفلسطيني. سيذهب الدعم تحديداً للجنة الوطنية الفلسطينية للمقاطعة، أوسع تحالف في المجتمع الفلسطيني، وهي المرجعية القيادية للحركة العالمية للمقاطعة BDS.

تفسر السيدة ماري نزال-البطاينة، المحامية في مجال حقوق الإنسان والمساهمة في تأسيس “لاند مارك”، هذا الدعم بقولها: “حركة المقاطعة BDS هي أداة سلمية فعالة من أدوات النضال من أجل الحرية والعدالة للفلسطينيين جميعاً، ولتطبيق القانون الدولي.”

تأتي مساهمة فنادق لاندمارك لتسد جزءا يسيرا من احتياجات هذه المنظمات حتى تتمكن من القيام بدورها لدعم النضال الفلسطيني، ومن هنا يدعو فندق لاندمارك رؤوس الاموال العربية و القطاع الخاص للاستثمار في فلسطين لدعم اشقائنا الفلسطينيين، وتقديم كل العون لمنظمات ومؤسسات المجتمع المدني التي تقاوم الاحتلال الإسرائيلي والفصل العنصري ﻟﺘﺒﻘﻰ ﺷﻌﻠﺔ دﻋﻢ ﻷﺧﻮاﻧﺎ اﻟﻤﺪاﻓﻌﯿﻦ ﻋﻦ ﺣﻘﻮﻗﻨﺎ ﻓﻲ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ.

اقرأ المحتوى الاصلي على دنيا الوطن http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/04/14/522697.html#ixzz2ysJ7JfVn

http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2014/04/14/522697.html

 

Posted by: peribadirasulullah | April 14, 2014

3 Perbuatan yang Jarang Rasulullah SAW lakukan

 

gambar hiasan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini ada satu kisah yang boleh dijadikan renungan dan pengajaran kepada kita semua. Kisah di mana seorang lelaki gagal untuk masuk ke Masjidil Haram. Beberapa kali mencuba untuk memasuki Masjidil Haram tapi tetap sahaja tidak boleh.

Kisah ini diceritakan oleh Dato Dr Harun Din..

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya, jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan.

Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya.

Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.

Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu.

Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu bersetuju.

Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan.Filem lucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem lucah.

Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan bogel menerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya.

Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari.Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.

## Semoga kisah ini dapat dijadikan iktibar dan pengajaran kepada kita semua.. insyaAllah


sumber:http://pilihan-anda.blogspot.com – See more at: http://simontell.blogspot.com/2014/04/kisah-benar-lelaki-gagal-masuk-ke.html#sthash.3XKJErOi.dpuf

gambar hiasan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini ada satu kisah yang boleh dijadikan renungan dan pengajaran kepada kita semua. Kisah di mana seorang lelaki gagal untuk masuk ke Masjidil Haram. Beberapa kali mencuba untuk memasuki Masjidil Haram tapi tetap sahaja tidak boleh.

Kisah ini diceritakan oleh Dato Dr Harun Din..

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya, jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan.

Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya.

Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.

Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu.

Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu bersetuju.

Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan.Filem lucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem lucah.

Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan bogel menerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya.

Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari.Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.

## Semoga kisah ini dapat dijadikan iktibar dan pengajaran kepada kita semua.. insyaAllah


sumber:http://pilihan-anda.blogspot.com – See more at: http://simontell.blogspot.com/2014/04/kisah-benar-lelaki-gagal-masuk-ke.html#sthash.3XKJErOi.dpuf

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/s403x403/1959455_608221109258574_1054221871_n.jpg
Renungan di pagi JUMAAT
Perbezaan ‘SEDIKIT’ kita dengan Rasulullah ﷺ1. Rasulullah ﷺ marahnya SEDIKIT & kita pula SIKIT-SIKIT mahu marah
2. Rasulullah ﷺ tidurnya SEDIKIT& kita pula SIKIT-SIKIT mahu tidur
3. Rasulullah ﷺ makannya SEDIKIT& kita pula SIKIT-SIKIT mahu makan
Allahu Rabbi.. Kami rindukan Mu ya Rasulullah~

sama2 kita ikut dan contohi baginda Rasullulah S.A.W .
sebagai panduan bersama..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini ada satu kisah yang boleh dijadikan renungan dan pengajaran kepada kita semua. Kisah di mana seorang lelaki gagal untuk masuk ke Masjidil Haram. Beberapa kali mencuba untuk memasuki Masjidil Haram tapi tetap sahaja tidak boleh.Kisah ini diceritakan oleh Dato Dr Harun Din..

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya, jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan.

Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya.

Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.

Saya sengaja berbuat demikian kerana saya rasa mesti ada sesuatu kesalahan yang telah dibuatnya hingga menyebabkan dia jadi sedemikian rupa. Jadi saya suruhlah kawan saya selidiki dahulu latar belakang lelaki itu.

Kawan saya itu pun pergilah berjumpa semula dengan lelaki itu dan meminta dia ceritakan apakah sebenarnya yang telah berlaku. Mulanya lelaki tersebut malu hendak bercerita apakah sebenarnya yang telah berlaku tetapi selepas dipujuk akhirnya lelaki itu bersetuju.

Ceritanya agak memalukan tapi memberi banyak pengajaran. Sebenarnya, dia punyai hobi yang sangat memalukan.Filem lucah sudah menjadi makanan hariannya malah pada malam terakhir hendak bertolak ke Mekah pun dia sempat lagi menonton filem lucah.

Rupa-rupanya, lelaki itu memberitahu bahawa setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba nampak seorang perempuan yang dalam keadaan bogel menerkam ke arahnya atau seperti mencari-carinya.

Maka kerana takut kelakuan perempuan tadi akan memalukan dirinya, lelaki berkenaan lari.Selepas mengetahui kedudukan sebenar, barulah saya mengubati lelaki tadi. Saya diberitakan, selepas itu barulah dia dapat masuk ke masjid, itupun cuma sampai ke pintu.

## Semoga kisah ini dapat dijadikan iktibar dan pengajaran kepada kita semua.. insyaAllah


sumber:http://pilihan-anda.blogspot.com – See more at: http://simontell.blogspot.com/2014/04/kisah-benar-lelaki-gagal-masuk-ke.html#sthash.3XKJErOi.dpuf

https://www.facebook.com/ustazmohdizharariff

 

Posted by: peribadirasulullah | April 14, 2014

11 Tanda Orang Bahagia

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1455865_623918847695025_4329952863597998329_n.jpg

Muslim Care Malaysia Society’s Photos

 

Posted by: peribadirasulullah | April 13, 2014

5.5 Bilion umat Muhammad SAW bakal menghuni Neraka Allah SWT

https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQDa0kwBtpX0CPPu&url=https%3A%2F%2Ffbcdn-vthumb-a.akamaihd.net%2Fhvthumb-ak-prn2%2Ft15.0-10%2F1535125_735361079817790_735357543151477_11699_1043_b.jpg&jq=100

https://www.facebook.com/syukri.fairuz

https://www.facebook.com/groups/mahodum/

 

 

Posted by: peribadirasulullah | April 13, 2014

13 Gambar yang dapat memberi seribu hikmah dalam kehidupan

قام الفنان البولندي بول Kuczynski بعمل بعض اللوحات الفنية التي قد تبدو حزينة ومحبطة ولكنها قد تجعلك تنظر إلى العالم بشكل مختلف …

نترككم مع الصور شاهدها وأخبرنا بتعليقك ماذا فهمت منها :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


المصدر
http://twentytwowords.com/2012/07/06/13-dark-pieces-of-satire-to-make-you-stop-and-think

http://www.haqaik.com/2013/11/13.html

 

 

 

 

Posted by: peribadirasulullah | April 13, 2014

10 Ungkapan yang menjadikan kita Kafir tanpa disedari

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/p235x165/10155604_563386557092895_9076443751301478463_n.jpg

Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:

1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kapir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tengok. (jatuh kapir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kapir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kapir)

5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tengok. (jatuh kapir)

6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kapir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kapir)

8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kapir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je… (jatuh kapir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kapir)

“Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta” -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.

p/s: Sekiranya pernah terucap dan berlaku pada diri sendiri, maka ucaplah balik Syahadah yg kuddus, selawat serta zikir – pesanan pada semua dan diri sendiri.

cc : Peminat ustaz azhar idrus.

Tolong SHARE sekiranya input ini berguna untuk anda. Mungkin berguna juga untuk orang lain.

Kapten Norudin MH370

 

 

 

 

Kiriman-Kiriman Sebelumnya »

Kategori